Mobilplan
Slår I jeres folder i bygge- og anlægsbranchen og har I en stor mængde af sager med operationel sagsstyring? Kniber det med overblikket og er der meget dobbelt taste-arbejde i forskellige systemer?
Med Mobilplan får I en solid løsning til tidsregistrering, materiale forbrug, planlægning og kvalitetssikring og endda med mulighed for vedhæftning af de forskellige typer af sagsrelevante filer, så det hele fremgår samlet ét sted.
Features og fordele med Mobilplan:
- Stærk tovejssynkronisering
- Job/sager/projekter kan sendes begge veje
- Kunder kan sendes begge veje
- Arbejdstyper kommer fra timeregistreringen
- Ressourcer bliver født i Mobilplan, som BC henter
- Alt samles i et overblik på jeres forside i BC
Let arbejdsgang for alle
Dynamics Inspire har i tæt samarbejdet med Mobilplan udarbejdet en standard integration til Business Central. Vores løsning opdateres automatisk, når I er på Business Central platformen, og integrationen er godkendt af Microsoft og certificeret til at ligge på App Source. Det sikrer jer, at I altid har de seneste sikkerhedsopdateringer og at løsningen altid følger Microsofts standarder.
Læs med her og se, hvordan Mobilplan som integration til jeres Microsoft Dynamics 365 Business Central kan lette jeres arbejdsgange, give relevante medarbejdere mulighed for direkte indtastning af relevante data, samt levere et altid opdateret overblik på forsiden af jeres Business Central.
Dynamics som integrationspartner
Hos Dynamics Inspire er vi altid klar til at hjælpe jer til en lettere og mere overskuelig arbejdsgang, så giv os et kald eller send os en mail, hvis I vil høre nærmere om Mobilplan til jeres Business Central.
Kontakt os også, hvis I bruger Navision, for her kan vi også integrere Mobilplan.
Mobilplan til Business Central |
Pris 11.990,00 Prisen er inklusive hjælp til opsætning á 1 times varighed via Teams |
Abonnement 590 kr./md. Heri inkluderet vedligeholdelse og opdatering af Mobilplanintegrationens standardfunktionalitet |
Integration af Mobilplan
Når I integrerer Mobilplan i jeres Microsoft 365 Business Central, får I rigtig mange muligheder for øjeblikkelig tovejssynkronisering. Efter en assisteret opsætning skabes en integreret Mobilplankolonne i Business Central samt en dynamisk oversigt over aktiviteter i Mobilplan på jeres forside i Business Central.
I kan arbejde fra hver jeres indgang til løsningen og med adgang til lige det, der er relevant for den respektive medarbejder og det indtastede figurerer derpå i systemet og altså dermed også i jeres Business Central med det samme.
Med Mobilplan bliver det muligt for jer at oprette poster, som kontinuerligt udveksler data med Business Central og denne integration understøtter tilmed nummerstyringen i Business Central. Det vil sige, at det fælles, successive kartotek, der findes i Mobilplan, får et særskilt nummer i Business Central, hvilket gør det nemmere at adskille og trække data ud. Med Mobilplan får I derfor en fortløbende og kronologisk nummerstyring i koblingen med Business Central.
Både medarbejderdata og -ressourcer samt kundedata og sagsopgaver udveksles fra Mobilplan til Business Central. Jeres sagsopgaver kopieres ud fra en skabelon, som I selv opretter, og her kan der skelnes mellem entrepriser og fakturérbare sager, så der skelnes imellem omkostninger og det, der er udfakturerbart.
Tidsregistrering med Mobilplan
Når I arbejder med tidsregistrering, samles alt op i minutter ved hjælp af oprettede engangskoder for de forskellige arbejdstyper i konverteringen til Business Central. I opretter selv særskilte sagskladder, som opdeles i to særskilte poster, hvor I får indtægter i toppen og omkostninger i bunden – det er endnu en fordel ved integrationen af Mobilplan, idet der normalt i Business Central kun findes én samlet som standard.
Arbejdstyper, som for eksempel normtid, overarbejdstid, gravearbejde, fejearbejde, eller hvilke arbejdstyper, der nu er relevante for lige jer, kan alle plottes ind på sagen. Mobilplan fører så lønsatser, overenskomster og lignende over. I kan helt selv bestemme, hvor detaljeret I vil opbygge jeres sager i løsningen.
For opsætning af varer og/eller materialeregistrering gælder samme princip; I kan udpensle og detaljere i Mobilplan, hvorvidt der er tale om f.eks. jord, træ eller beton og om det er en omkostning eller noget fakturerbart.
Varer og/eller materialer skal ’fødes’ i Business Central, hvorfra de synkroniseres over i Mobilplan, men er der tale om registrering af rabat i forhold til normalpris, kan I manuelt vælge at synkronisere tovejs i en mellemkolonne. Jeres varekort udvides med felter i forhold til, hvad der er tilføjet i Mobilplan, og I får påmindelser undervejs, hvis I skulle glemme at anføre nogle af de påkrævede informationer.
Er der alligevel sket en fejl et sted, selvom systemet arbejder for jer? Så hjælper logfiler jer med at gå tilbage og ændre i de eventuelle fejl i udvekslingen mellem Mobilplan og Business Central.
En sidste detalje, som måske kan være væsentlig for lige jeres virksomhed er, at Mobilplan kan benyttes i flere tidszoner, fordi de danskstemplede data konverteres ned i tidszone 0, som er verdensomspændende.
En smugkig på mobilplan
Her kan du se et lille smugkig af, hvad der venter dig med Mobilplan.
Første video er en intro til Mobilplan og anden video er lidt om opsætning og indstillinger.
Så er du godt klædt på til valget om Mobilplan.